penCetus

penCetus

20090815

kaSih saYang aKue pada diEr.. (tak sPatotnye!!)

taHun 2006 aku kenal dier. kenal melalui kawan..dier seorang agak agak kelam kabot...hehhe..tp aku suke tgk cara dier..wktu jmpe dier,aku biase je..tp lama2...xyah ar cter lagi..tp apa yang aku nk smpaikan.aku sYg dier..syg sGt2.. tp skang dier bkn kt m'sia..dier jauh diperantauan..klu dapat di pusingkan waktu, aku nk ubah sgalanya.. npe hati ni? kenpa suka fikir pasal dier? hati, tolong jangan ingat pasal dier... dier bkn orang yg spatotnye..


Ku cintaimu tak berarti bahwa ku harus memilikimu slamanya...


HATI:Akue..jangan buat begini, masih jauh lagi perjalanan in. hidup ini just persinggahan..jangan bermain dengan hati dan perasaan nanti diri sendiri yang merana...bukankah aku dah pernah merasai keperitan dan kesakitan itu..? kenapa nak ditempuh skali lg..xserik? x ingat pada pesanan?

Aku tau, aku paham n ingat pd pesanan..tp kadang2 perasaan ni sukar dibendung..kenapa aku diuuji sbgini? bila nk melupakan dier tp timbul plak rasa laen...adoooiiyaii..susahnye nak jaga hati ni..maafkan aku hati sbb xmnjaga hak yg spatutnye..slalu tleka n tlupa yg di atas tu sedang memerhati..maafkan aku, hati..

HATI:bguslah klu ade kesedaran..tapi kena kuatkn usaha..jgn layan dier tu lg..dier bukanlah org yang sepatotnye.ade yg lenih baik menanti aku kt luar sane..aku kena kuatkan iman..cari keredhaan Allah dan jgn ulang kesilapan n perasaan itu..ok?

aku akan cuba hati..terima kasih hati sebab slalu ingatkan aku bila aku terlupa n terleka..hati pon msti jaga ye...jgn timbulkan perasaan n ingatan pada dier lg..k..tq.

1 comment:

  1. hati kt memg djdkan bgtu...
    mngtahui ad slh pd prsaan 2, tp msh ingn mnruskn slp 2..
    hati..kt xbleh nk lwn..
    i2 ujian Allah wt kt...
    pdku...ujian perasaan syg yg xdbndung adlh ujian pling brat wt hmba2Nya..
    sprt kt thu jihad paling tggi,dasat adlh jihad mlwn nfsu..ayuh! lwn nfsu dri kt!

    ReplyDelete